Historia naszych aut

Historia Naszego Mercedesa 1965

W wyniku połączenia dwóch firm samochodowych założonych przez tzw. ojców motoryzacji Karla Benza i Gottlieba Daimlera w 1926r. powstała firma Mercedes o oficjalnej nazwie Daimler – Benz AG z siedzibą w mieście Stuttgart w Niemczech. Po II Wojnie Światowej, w kwietniu 1951 roku, podczas pierwszego salonu samochodowego we Frankfurcie Daimler-Benz zaprezentował swoje nowe pojazdy oznaczone symbolami 220 oraz 300. Wyposażono je w 6-cylindrowe, rzędowe silniki. W sierpniu 1959 roku za oznaczeniem znanych już typów w nomenklaturze Mercedesa pojawiła się mała literka b. Symbolizowała ona nowe modele 220, 220 S oraz 220 SE. Prezentowały one zupełnie nowy styl. Wyróżniały się przede wszystkim zblokowanymi światłami przednimi umieszczonymi w pionowych panelach oraz szerokim grillem. Amerykański wygląd i niemiecka konstrukcja Mercedes – Benz 220 S nadała tzw. modelowi 111 przydomek “Skrzydlak”. Pojazd był długi, dość niski i szeroki, a część jego karoserii nosiła wyraźne wpływy amerykańskiego wzornictwa samochodowego. Po obu stronach tylnych błotników umieszczone zostały tzw. płetwy, które przypominały auta produkcji amerykańskiej. Ten samochód wyróżniał się jednak czymś więcej. Tym, czego nie widziano na zewnątrz, a było dużo ważniejsze niż elegancki wygląd.

W Mercedesie 220 S po raz pierwszy pasażerów chroniły strefy kontrolowanego zgniotu zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu. Patent na to rozwiązanie był dziełem zatrudnionego w zakładach Daimler-Benz inżyniera węgierskiego pochodzenia Beli Barenyi’ego. Mercedes Benz model 220Sb (W111/2) produkowany był w latach 1959-1965, a łączna produkcja tego modelu wyniosła 161119 sztuk.

Samochód, który znajduje się w naszej ofercie, pochodzi z 1965 roku, a stan zachowania można zakwalifikować do klasy trzeciej według klasyfikacji dla pojazdów zabytkowych.  Nasze auto do ślubu wyposażone jest w 6 cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2.2L i mocy 110 KM. Auto jest po kompletnej renowacji i posiada 100% oryginalnych części. zwane jest potocznie „skrzydlakiem” i nie bez powodu, ponieważ jak dokładnie się przyjrzeć samochód przybiera taką postać. Tylna część nawiązuje do modnej wówczas linii amerykańskiej charakteryzująca się elegancją i dobrą widocznością. Model ten zyskał swoja popularność dzięki swojej przestronności i wygodności. A wszystko to dzięki dużej skórzanej kanapie, która gwarantuje Państwu komfort jazdy. Ciekawostką jest również to, iż samochód jest bardzo bezpiecznie o czym świadczy jego konstrukcja składająca się z przedniej i tylnej strefy kontrolowanego zgniotu. Patent numer 854 157 wymyślony przez inżyniera Bela Barenyia jest do dnia dzisiejszego stosowany w wielu modelach samochodu. Chroni on nie tylko kierowcę ale i również pasażerów tworząc bezpieczną strefę przeżycia. Ciekawostką jest to, że technologia ta uratowała już życie tysiącom osób. Dla tego typu Mercedesa ważne było aby zyskał on miano najbezpieczniejszego samochodu. I tak się właśnie stało. Auto było skierowane dla bardziej wymagającego klienta o czym świadczy moc silnika twego samochodu. Tzw. skrzydlaka charakteryzował 6-cylindrowy silnik , 3.0/160 KM, który na tamte czasu był oznaką bogactwa i luksusu.

Ciekawostką jest to, że samochody te są niezawodne. Znane są przypadki gdzie przez 45 lat auto popsuło się zaledwie dwa razy! Brzmi niewiarygodnie jak na dzisiejsze czasy. Nie bez podstaw w 2011 roku samochód zdobył nagrodę na najstarszy i najlepiej zadbany samochód marki Mercedes. Konkurs organizowany był przez firmę Marcedes- Benz i pierwsze miejsce zdobył Pan Aleksander Ratajczak ze swoim niebieskim i pięknym Mercedesem skrzydlakiem.  On sam mówi, że  {cytuję} „Wiedziałem już wtedy, że Mercedes to auto niezawodne, oferujące doskonałą jakość i oszczędne w eksploatacji. Jako, że różnica w cenie paliwa była trzykrotnie niższa na korzyść diesla, wybrałem silnik wysokoprężny”  „Po przyjeździe do Polski auto robiło niesamowite wrażenie. Wzbudzało podziw, ale też narobiło mi sporo wrogów.”

Pierwszy model wyjechał na drogi w 1958 roku , a we wrześniu tego samego roku odbyła się oficjalna premiera Mercedesa W111 we Frankfurcie.

Historia Naszego Forda Galaxie 1959

Ford Motor Company to amerykański koncern motoryzacyjny, który został założony 16 czerwca 1903 roku przez Henry’ego Forda w Detroit i bardzo szybko, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynkowe, zaczął otwierać swoje filie w różnych krajach. Zdaniem Henry’ego Forda ,,Interes, który nic poza pieniędzmi nie przynosi, jest złym interesem”, dlatego też po II wojnie światowej bardzo szybko nastawiona prokliencko firma Ford Motor Company osiągnęła rewelacyjną sprzedaż niemal wszystkich modeli wyprodukowanych po 1950 roku, a przedsiębiorstwo zmuszone było do ograniczenia produkcji, gdyż w razie opanowania przez samochody Forda ponad 60% ówczesnego rynku, urząd antymonopolowy nałożyłby na firmę duże kary finansowe. Z tego powodu na niektóre modele Forda w tym czasie trzeba było czekać nawet trzy miesiące.

Jednym z takich modeli był Ford Galaxie, następca Forda Fairlane, którego produkcję rozpoczęto w 1959 roku i kontynuowano przez kolejnych 15 lat. Model ten dostępny był                 w wersji dwudrzwiowego coupe, kabrioletu, a także dwu- lub czterodrzwiowego sedana. Do napędu używano silników R6 i V8. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez automatyczną lub manualną skrzynię biegów. Ford Galaxie jest efektem zastosowania najlepszych rozwiązań inżynierii i stylizacji w amerykańskim przemyśle. Taśmę produkcyjną Ford Motor Company w 1959 roku opuściło 464 336 egzemplarzy tego modelu.

Model Forda Galaxie, który mamy w swojej ofercie, należy do już zabytkowych egzemplarzy, z pierwszych lat produkcji samochodów Forda w Stanach Zjednoczonych w tej wersji. Posiadające niezwykłe wykończenia i ozdoby, a także nieprzeciętne, jak na ówczesne czasy, możliwości modelów Galaxie, były promowane jako ,,Thunderbirds”. Dziś za to, możemy zapewnić, że będzie to wspaniała ozdoba ślubnej uroczystości.

Galaxie także po latach uznawane są na całym świecie za ikony elegancji, co zawdzięczają wstawkom ze stali nierdzewnej, chromowanym wykończeniom oraz wnętrzu w trzech unikatowych odcieniach tkaniny (połączenie odcieni turkusu i bieli). Sam Henry Ford uważał ten egzemplarz za ,,samochód o najpiękniejszych proporcach na świecie”, a najwięksi eksperci w branży motoryzacyjnej zgodzili się z nim przyznając mu, jako pierwszemu amerykańskiemu modelowi nagrodę w konkursie modowym ,,Francais de l’elegance” na międzynarodowej wystawie. Ford Galaxy, po pełnej renowacji, z 1959 roku to bardzo dobry pomysł na samochód do ślubu dla tych wszystkich par, które rozglądają się za czymś luksusowym, a przy okazji niebanalnym i ciekawym.